TimoCom: Nemecké super leto prehrieva dopyty po doprave

Nielen vodičov, ale už aj chladiarenských vozidiel je nedostatok

zdieľať na:
10.07.2018

Erkrath, 02.07.2018 – Vďaka pretrvávajúcim letným teplotám v Nemecku sa logistici pekne zapotia. Podľa dopravnej platformy TimoCom sa v období od februára do mája tohto roku dopyt po chladených prepravách takmer strojnásobil. Dôsledkom toho sú už kde-tu vidieť prázdne regály, pretože výrobcovia nedokážu svoj tovar vyexpedovať.

Tretina nákladných vozidiel na cestách bohužiaľ nie je optimálne vyťažená alebo dokonca ide prázdna. To je v období rastúceho nedostatku vodičov neefektívne a nielen z ekologického hľadiska sotva obhájiteľné.
zdieľať na:

Problém s nedostatkom kapacít na dopravnom trhu ešte zhoršuje každoročne vyšší jarný dopyt po ložnom priestore. „Vidíme, že počet ponúk prepráv v máji v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol o viac ako 30 percent“, hovorí David Moog, obchodný analytik spoločnosti TimoCom. Dôvodom je nielen pretrvávajúca dobrá konjunktúra v Nemecku. „Vďaka letnému počasiu v Nemecku explodoval dopyt po chladených prepravách“.

Pritom nejde len o prepravu mrazeného tovaru alebo chúlostivých čerstvých produktov, ako je ovocie a zelenina. V určitom teplotnom rozpätí a v rámci kompletne zdokumentovaného chladiaceho reťazca musia byť prepravované tiež lieky, výrobky s obsahom čokolády alebo kozmetika. „Napätá situácia na dopravnom trhu sa v priebehu tohto roka ešte ďalej priostrí“, hovorí Gunnar Gburek (TimoCom Company Spokesman).

Najvyšší dopyt na najväčšej európskej burze nákladov

Zrkadlom situácie je aktuálny vývoj ponuky a dopytu po prepravách na platforme TimoCom. Denne sa tu zverejňuje až 750.000 ponúk prepráv a voľných vozidiel a TimoCom tak ponúka najväčšiu burzu nákladov v Európe. V máji bol v priebehu dvoch dní zaznamenaný doposiaľ najvyšší počet ponúk - viac ako 840.000, hovorí Moog. Z toho pritom bolo 750.000 prepráv a len 90.000 voľných vozidiel.

Gburek je presvedčený, že upokojenie v horúcom konjunktúrnom lete môže aktuálne priniesť len efektívnejšie vyťažovanie dostupných chladiarenských a nákladných vozidiel. Z toho dôvodu treba dostať na trh voľné kapacity prostredníctvom neutrálnych platforiem - a to aj napriek tomu, že teraz si dopravcovia môžu vyberať z previsu ponúk prepráv

Gburek: „Tretina nákladných vozidiel na našich cestách bohužiaľ nie je optimálne vyťažená alebo dokonca ide prázdna.“ To je podľa neho v období rastúceho nedostatku vodičov neefektívne a - už len z ekologického hľadiska - sotva obhájiteľné.

hore

Súhlasím s používaním cookies na tejto stránke na zobrazenie cieleného obsahu, reklamy a na účely analýzy. Viac informácií