Ako talianska špedícia Dal Ferro úspešne zvládla koronavírusovú krízu

Príklad talianskej firmy dobre ilustruje, ako možno úspešne pokračovať v činnosti aj v období krízy

zdieľať na:
17.09.2020
Dal Ferro úspešne pokračovala v práci aj počas korony

Koronavírusová pandémia mala závažný dosah na taliansku ekonomiku, teda aj na odvetvie dopravy a logistiky. Talianskej dopravnej firme Dal Ferro sa však aj napriek mnohým problémom darilo vďaka vlastnej kreativite a s pomocou TIMOCOM ďalej úspešne pokračovať v práci. A vyriešiť mnoho každodenných výziev.

Príklad talianskej dopravnej firmy Dal Ferro dobre ilustruje, ako možno vďaka podnikateľskej kreativite a používaniu digitálnych riešení úspešne pokračovať v činnosti aj v období krízy.
zdieľať na:

TIMOCOM bol v období krízy dôležitým pomocníkom

Rodinnú firmu Dal Ferro založil v roku 1989 Nereo Dal Ferro, otec dnešného šéfa dispozícií, Jodyho Dal Ferro. Odvtedy úspešne riadi podnikanie firmy ako konateľ. Dnes táto špedícia, ktorá má sídlo v severnom Taliansku neďaleko Benátok, zaisťuje 20 vlastnými nákladnými vozidlami prepravu po celej Európe. Koronavírusová kríza priniesla do každodennej práce mnoho problémov, ktorým sa bolo treba prispôsobiť.

Keď boli z dôvodu pandémie mnohé firmy zatvorené, nákladné vozidlá firmy Dal Ferro nemohli tovar vykladať u svojich zákazníkov. Vedenie firmy našlo riešenie v aplikácii Skladovanie v Smart Logistics System od TIMOCOM. Pomocou tejto aplikácie našlo sklady v blízkosti zákazníkov a tovar tu dočasne uskladnilo. „Vďaka aplikácii Skladovanie od TIMOCOM sa nám podarilo túto potrebu ľahko a bezpečne uspokojiť tak, že sme našli nových partnerov s dostupnými skladovými plochami“, opisuje Jody Dal Ferro riešenie situácie.

Dopravný barometer ako dôležitá orientácie na trhu

Aplikácia Skladovanie však nebola jediným pomocníkom. Ďalším nástrojom od TIMOCOM, ktorý pomohol špedícii, bol dopravný barometer. Firma Dal Ferro využívala údaje z barometra, aby dokázala lepšie odhadnúť aktuálnu situáciu v ponuke prepráv a voľných vozidiel na dopravnom trhu a sledovať trend na jednotlivých trasách.

Kreatívne a efektívne: nové postupy na ochranu zamestnancov

Aby zvládla zmeny spojené s koronavírusovou krízou, musela byť firma Dal Ferro vynaliezavá a urobiť zmeny vo svojich postupoch. Napríklad vodiči, ktorí prichádzali z Nemecka, si svoj náklad s ďalšími vodičmi vymenili hneď za talianskymi hranicami v Trente alebo v Bolzane. Mohli tak s novým nákladom ísť hneď späť do Nemecka bez toho, aby museli tovar dovážať do skladu firmy Dal Ferro. Naopak, tovar z Nemecka druhý vodič doviezol na konečné miesto určenia v Taliansku. Výsledkom bolo, že vodiči sa nemuseli vracať do centrály, aby tu naložili nový tovar. Tak sa podstatne obmedzili osobné kontakty, lebo v areáli firmy Dal Ferro nikdy nebolo príliš mnoho zamestnancov naraz.

Vďaka digitalizácii mohla činnosť firmy bezpečne pokračovať

Aj všetci ostatní zamestnanci firmy Dal Ferro museli zmeniť spôsob svojej práce, čo sa podarilo vďaka digitalizácii. Napríklad kolegyne a kolegovia z centrály firmy pracovali aj z domova. TIMOCOM za týmto účelom umožnil po dobu mnohých mesiacov bezplatný prechod na home office a Smart Logistics System tak bolo možné používať z mobilných koncových zariadení. To je mimochodom možnosť, ktorá existovala už pred koronou.

Pre vytvorenie prístupu TIMOCOM zrušil IP obmedzenie používateľských licencií. Firma Dal Ferro tak mala po vykonaní zmeny plný prístup k digitálnym aplikáciám a službám a mohla pokračovať v bežnej činnosti. Mohla aj naďalej ostať v kontakte so zákazníkmi a zaistiť viditeľnosť vozidiel a nákladov. Vďaka tomu sa jej podarilo zachovať dôležité dodávateľské reťazce a zamedziť jazdám naprázdno. Nevyhnutné tovary každodenného života tak bolo možné bezpečne a spoľahlivo dopraviť k zákazníkom.

Flexibilita a digitalizácia ako cesta z krízy

Príklad talianskej dopravnej firmy Dal Ferro dobre ilustruje, ako možno vďaka podnikateľskej kreativite a používaniu digitálnych riešení úspešne pokračovať v činnosti aj v období krízy. FreightTech spoločnosť TIMOCOM svojimi digitálnymi aplikáciami, dopravným barometrom a bezplatným prechodom na používanie systému pri práci z domova pomohla nájsť nových partnerov v doprave, nové skladové haly alebo trasy. Zároveň sa vďaka flexibilnej organizácii podarilo ochrániť vlastných zamestnancov pred nákazou. Firma tak mala najlepšie predpoklady, aby koronavírusovú pandémiu aj naďalej dobre zvládala a bola dobre pripravená na budúce výzvy.

hore

Súhlasím s používaním cookies na tejto stránke na zobrazenie cieleného obsahu, reklamy a na účely analýzy. Viac informácií