Pre všetkých, ktorí zadávajú prepravu

Vaše výhody:

  • Väčšia bezpečnosť: Pozitívne hodnotenia komunikácie, zaobchádzania s tovarom a presnej nakládky a vykládky vám dávajú istotu, že váš náklad bude v dobrých rukách.
  • Prvá voľba: Vďaka dobrému firemnému skóre vás dopravcovia ako zadávateľa uprednostnia.
  • Úspora času: Na základe hodnotení ostatných používateľov systému sa môžete ešte lepšie a rýchlejšie rozhodovať, ktorý obchodný partner je pre vás ten pravý.

Pre všetkých, ktorí vykonávajú prepravu

Vaše výhody:

  • Väčšia bezpečnosť: Hodnotenia včasnosti platieb, férovosti a komunikácie vám pomôžu pri výbere obchodných partnerov.
  • Zvyšovanie hodnoty značky: Pozitívne hodnotenia zvyšujú vaše firemné skóre – a tým aj váš náskok pred konkurenciou.
  • Efektívnosť: Vďaka transparentným hodnoteniam v prostrediu Marketplace nájdete reprezentatívne názory na potenciálnych obchodných partnerov na jednom mieste.


Ako hodnotenie funguje?

Udeľovanie hodnotení za dokončené prepravy

Hneď po dosiahnutí dátumu vykládky dostanú zúčastnení obchodní partneri oznámenie, že sa môžu na 5-hviezdičkovej stupnici navzájom hodnotiť. Aby ste mohli udeliť hodnotenie, musí byť preukázané, že k zákazke skutočne došlo. Tento dôkaz možno poskytnúť dvoma spôsobmi:

  • Uzatvorenie transakcie v prostredí TIMOCOM Burzy nákladov
  • Objednávka prepravy cez TIMOCOM
Screenshot prostredia Marketplace pre hodnotenie objednávky prepravy na TIMOCOM Burze nákladov
Ratings_LP_CategoriesReview (1)

Hodnotenie rôznych oblastí spolupráce

Hodnotenie zadávateľov:

  • Komunikácia so zmluvným partnerom
  • Dodržanie termínu nakládky a vykládky
  • Zaobchádzanie s tovarom a dokumentmi

Hodnotenie dodávateľov:

  • Komunikácia so zmluvným partnerom
  • Férovosť dohôd
  • Včasnosť platby

👉 Rýchle hodnotenie: Všetky kategórie môžete hodnotiť aj jedným kliknutím súčasne.

Skóre spoločnosti a jednotlivé hodnotenia v profile spoločnosti

V profile firmy sa zobrazuje skóre, ktoré sa vypočíta na základe hodnotení od dodávateľov a zadávateľov. Okrem toho si tu môžete pozrieť priemerné hodnotenie každej kategórie. 

Screenshot prostredia Marketplace k profilu spoločnosti s hodnoteniami

Máte otázky? Radi vám pomôžeme:

Často kladené otázky

Základom hodnotenia od TIMOCOM sú transakcie, teda firmy sú hodnotené na základe konkrétnych objednávok.

Zadávatelia a dodávatelia sa môžu hodnotiť navzájom, ak v Marketplace existuje objednávka, ktorú prijali obe strany. Vďaka tomu sa zaistí, že obaja zmluvní partneri spolu skutočne realizovali objednávku.

Keď chcete hodnotiť dodávateľa, môžete hodnotiť tieto kategórie:

  • Komunikácia
  • Dodržanie termínu nakládky a vykládky
  • Manipulácia s tovarom
  • Zaobchádzanie s dokumentmi

Keď chcete hodnotiť zadávateľa, môžete hodnotiť tieto kategórie:

  • Komunikácia
  • Férové a transparentné zmluvné dohody
  • Platba

Každá kategória sa do celkového hodnotenia zahrnie rovnakou váhou. Nehodnotené podkategórie sa do výpočtu nezahrnú.

Nie, k hodnoteniu nemožno pridať komentár. Rozčlenenie na podkategórie umožňuje hodnotiť rôzne hľadiská, takže ďalšie komentáre nie sú potrebné. TIMOCOM nemôže komentáre overovať, preto hrozí riziko, že by sa zverejnili urážky alebo nepravdivé tvrdenia, ktoré by v najhoršom prípade mohli poškodiť podnikanie firmy.

Cieľom je zaistiť, aby dodávateľ a zadávateľ spolu skutočne realizovali objednávku a zabránilo sa tak manipuláciám výsledku hodnotenia.

Hodnotenie firmy v kontexte príslušnej objednávky je možné, keď uplynie dátum vykládky.

Nie. Hodnotiť možno iba tie objednávky, ktoré boli dokončené potom, čo sa faktor hodnotenia začal používať.

Firemné skóre sa vypočíta z priemeru Vašich hodnotení ako dodávateľa a zadávateľa.

Do hodnotenia zadávateľa, resp. dodávateľa, sa započítajú všetky hodnotenia transakcií (objednávok) za posledných 12 mesiacov.

Keď je možné hodnotenie urobiť, zo symbolu zvončeka v Marketplace sa odošle oznámenie a tiež oznámenie e-mailom na kontaktnú osobu uloženú v objednávke. Ak pri objednávke nie je uložená žiadna kontaktná osoba, všetci používatelia vo firme dostanú oznámenie prostredníctvom zvončeka a e-mailom (podmienka: súhlas v nastavení). Jedenkrát sa pošle pripomenutie aj spôsobom uvedeným vyššie.

Hodnotenie možno zmeniť až do konca obdobia pre hodnotenie, ak je toto hodnotenie iba uložené a nebolo finálne potvrdené.

Jedenkrát môžete požiadať zmluvného partnera o úpravu. Túto žiadosť možno odoslať priamo v Marketplace z detailného náhľadu objednávky (časť „Hodnotenie“). Odporúčame kontaktovať zmluvného partnera osobne a vysvetliť mu dôvody tejto žiadosti.

Hodnotenie sa po zverejnení priamo premietne do firemného skóre, aj keď sa neskôr požiada o úpravu, dokým sa žiadosť o úpravu hodnotenia nevybaví. Po úprave hodnotenia sa firemné skóre prepočíta.

Na žiadosť o úpravu treba odpovedať do 7 dní.

TIMOCOM ako neutrálny poskytovateľ platformy nemôže robiť úpravy ani výmaz hodnotenia. Kontaktujte prosím priamo vášho zmluvného partnera a využite možnosti úpravy, ktorú máte k dispozícii pri každom hodnotení.

V prehľade objednávok možno filtrovať tie objednávky, ktoré ešte neboli ohodnotené.

Okrem toho sa na úvodnej stránke na dlaždici „Hodnotenie“ zobrazí počet nedokončených hodnotení. Po kliknutí na dlaždicu budete hneď presmerovaní na objednávky, ktoré ešte neboli hodnotené.

Hodnotenia v TIMOCOM sú založené na transakciách. To znamená, že firmy sa môžu navzájom ohodnotiť až vtedy, ak skutočne spolu preukázateľne realizovali objednávku (ktorá je zobrazená v aplikácii Objednávky od TIMOCOM).

To výrazne sťažuje manipuláciu hodnotenia, pretože napríklad konkurenčné firmy sa bez príslušnej transakcie nemôžu navzájom ohodnotiť.

Keď dáte výpoveď, vaše firemné hodnotenie sa stratí. Aj keď sa neskôr opäť stanete zákazníkom, hodnotenie firmy už nie je možné obnoviť.

U zablokovaných firiem zostane hodnotenie firmy zablokované a po odblokovaní sa v Marketplace pri všetkých zákazníkoch znova zobrazí.

Pri pozastavení zmluvy (bez výpovede) zostávajú všetky hodnotenia zachované. Do firemného skóre sa však premietnu iba hodnotenia za posledných 12 mesiacov, takže pri obnovení zmluvy sa staršie hodnotenia už nezohľadnia a firemné skóre sa tak môže prípadne zmeniť.

Hore