Správy z odboru

Tu nájdete príspevky na témy z dopravnej a logistickej branže.
17.03.2020

„Naša flexibilita sa teraz stáva dôležitým faktorom bezpečnosti“

Erkrath, 16. 03. 2020 – Šírenie koronavírusu sa stáva záťažovým testom, ktorý má dosah aj na oblasť logistiky. TIMOCOM včas prijal nevyhnutné opatrenia, ktoré slúžia na ochranu zdravia zamestnankýň a zamestnancov spoločnosti a na zaistenie prevádzkyschopnosti. To znamená, že TIMOCOM vyvíja maximálne úsilie, aby zabezpečil stabilitu a činnosť ak samotnej spoločnosti, tak aj činnosť systému pre inteligentnú logistiku vrátane burzy nákladov.

čítať ďalej >
04.03.2020

Koronavírus: Ako postupovať pri prepravných objednávkach z/do Talianska?

Erkrath, 27. 2. 2020 – Koronavírus už prenikol aj do Európy. Nárast nákazy vírusom SARS-CoV-2 /COVID19 je v súčasnosti zaznamenaný najmä v Taliansku. Na čo by mali dbať zasielatelia, špeditéri a dopravcovia pri prepravných objednávkach z/do postihnutých regiónov a ako najlepšie postupovať, sa dozviete tu*.

čítať ďalej >
28.11.2019

Keď sa v sklade schováva nielen tovar, ale aj zisk.

S koncom Vianoc sa rozbiehol nový obchodný kolotoč – smer Veľká noc. Vyťaženie skladov čoskoro dosiahne svoje maximum a voľných skladovacích plôch bude nedostatok. Z krátkodobej a strednodobej perspektívy sú skladové plochy zdanlivo takmer nedostupné. Okrem toho môže byť vyhľadávanie vhodných poskytovateľov enormne zdĺhavé a čas sú peniaze. Nebola by užitočná aplikácia, ktorá by jednoducho spojila skladové a logistické plochy s potenciálnymi odberateľmi? Kliknutím myšou?

čítať ďalej >
19.06.2019

Medzery v znalostiach a časté chyby v špedícii

Podľa dotazníkového šetrenia z roku 2017 týkajúceho sa nedostatku odborníkov v logistike panuje nielen nedostatok vodičov (46 percent), ale aj nedostatok kvalifikovaných pracovníkov v dispozícii (41 percent). Okrem toho sa nedarí obsadiť 38 percent učňovských miest v špedíciách. Veľká časť chýbajúcich kvalifikovaných zamestnancov sa nahrádza pracovníkmi z iných odborov. Ich vzdelanie však často prebieha nesystematicky. To je nielenže časovo veľmi náročné, ale aj drahé a vedie k vyššej fluktuácii.

čítať ďalej >
12.04.2019

Ako nájdem správne dopravné poistenie?

V závislosti od druhu prepravy sa môže hodnota tovaru rýchlo vyšplhať na šesť alebo sedemmiestne čísla. Keď sa potom niečo pokazí a človek nie je správne poistený, môže to mať fatálne dôsledky. Ako sa takej situácii vyvarovať? A ako si vybrať to správne poistenie pre vlastnú dopravnú firmu? Dôležité tipy a rady dáva Klaus Schäfer z nemeckej spoločnosti KRAVAG, ktorá je expertom v oblasti dopravného poistenia.

čítať ďalej >
08.11.2018

Kto vlastne zodpovedá za zabezpečenie nákladu v nákladnom vozidle?

Podľa Zväzu nemeckých poistiteľov (Gesamtverband Deutscher Versicherer, GDV) nie je 70 percent nákladných vozidiel na nemeckých cestách správne alebo dostatočne zabezpečených. Správne zabezpečenie prepravy je pritom podľa pravidiel premávky na pozemných komunikáciách a obchodného zákonníka povinné. Kto je zaň teda v konečnom dôsledku zodpovedný: špeditér, vodič alebo zasielateľ? A čo je pri zabezpečení nákladu vlastne dôležité? Cenné tipy ponúka Alfred Lampen, znalec, školiteľ a autor na tému zabezpečenia nákladov v logistike.

čítať ďalej >
11.10.2017

Francúzsko: nízkoemisné zóny

Paríž, Lyon, Lille, Grenoble a Štrasburg, v týchto francúzskych mestách je od tohtoročného leta predpísaná ekologická známka, po francúzsky nazývaná „Crit'Air“.

Nariadenie sa týka všetkých cestných vozidiel: dvoch, troj a štvorkoliek, osobných vozidiel, úžitkových a nákladných vozidiel aj autobusov

čítať ďalej >
01.08.2017

Čo robí nákladné vozidlo nákladným?

Smie dodávka s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony ísť s prívesom v nedeľu vyzdvihnúť zakúpený osobný automobil, alebo sa na ňu tiež vzťahuje zákaz jazdy v nedeľu platný pre nákladné vozidlá?

Timur Y, používateľ blogu Portatio, vôbec netušil, aké ťažké môže byť odpovedať na túto inak jednoducho vyzerajúcu otázku.

čítať ďalej >
06.04.2017

Predĺžená ruka dopravcu v prípade nehody

Havarijní komisári (v angličtine: surveyor) sú znalci, ktorí posudzujú škody z prepravy a škody na tovare. Ich práca je potrebná pokiaľ dôjde k poškodeniu nákladu pri nehode, alebo ak príjemca ohlási škodu z prepravy pri alebo po vykládke.

čítať ďalej >
07.11.2016

Ako funguje výmena paliet v Európe

Erkrath, 07.11.2016 – Europalety sa momentálne tešia veľkej obľube. Avšak v prvom rade upravené vo forme stolov, lavíc a regálov v „industriálnom štýle“. Vo svete dopravy, kde mali palety svoje pôvodné využitie, sa skôr považujú za problém. Prečo je však povesť palety tak zlá?

čítať ďalej >
hore

Súhlasím s používaním cookies na tejto stránke na zobrazenie cieleného obsahu, reklamy a na účely analýzy. Viac informácií