Správy z odboru

Tu nájdete príspevky na témy z dopravnej a logistickej branže.

Podľa dotazníkového šetrenia z roku 2017 týkajúceho sa nedostatku odborníkov v logistike panuje nielen nedostatok vodičov (46 percent), ale aj nedostatok kvalifikovaných pracovníkov v dispozícii (41 percent). Okrem toho sa nedarí obsadiť 38 percent učňovských miest v špedíciách. Veľká časť chýbajúcich kvalifikovaných zamestnancov sa nahrádza pracovníkmi z iných odborov. Ich vzdelanie však často prebieha nesystematicky. To je nielenže časovo veľmi náročné, ale aj drahé a vedie k vyššej fluktuácii.

čítať ďalej >

V závislosti od druhu prepravy sa môže hodnota tovaru rýchlo vyšplhať na šesť alebo sedemmiestne čísla. Keď sa potom niečo pokazí a človek nie je správne poistený, môže to mať fatálne dôsledky. Ako sa takej situácii vyvarovať? A ako si vybrať to správne poistenie pre vlastnú dopravnú firmu? Dôležité tipy a rady dáva Klaus Schäfer z nemeckej spoločnosti KRAVAG, ktorá je expertom v oblasti dopravného poistenia.

čítať ďalej >

Podľa Zväzu nemeckých poistiteľov (Gesamtverband Deutscher Versicherer, GDV) nie je 70 percent nákladných vozidiel na nemeckých cestách správne alebo dostatočne zabezpečených. Správne zabezpečenie prepravy je pritom podľa pravidiel premávky na pozemných komunikáciách a obchodného zákonníka povinné. Kto je zaň teda v konečnom dôsledku zodpovedný: špeditér, vodič alebo zasielateľ? A čo je pri zabezpečení nákladu vlastne dôležité? Cenné tipy ponúka Alfred Lampen, znalec, školiteľ a autor na tému zabezpečenia nákladov v logistike.

čítať ďalej >

Paríž, Lyon, Lille, Grenoble a Štrasburg, v týchto francúzskych mestách je od tohtoročného leta predpísaná ekologická známka, po francúzsky nazývaná „Crit'Air“.

Nariadenie sa týka všetkých cestných vozidiel: dvoch, troj a štvorkoliek, osobných vozidiel, úžitkových a nákladných vozidiel aj autobusov

čítať ďalej >

Smie dodávka s celkovou hmotnosťou do 3,5 tony ísť s prívesom v nedeľu vyzdvihnúť zakúpený osobný automobil, alebo sa na ňu tiež vzťahuje zákaz jazdy v nedeľu platný pre nákladné vozidlá?

Timur Y, používateľ blogu Portatio, vôbec netušil, aké ťažké môže byť odpovedať na túto inak jednoducho vyzerajúcu otázku.

čítať ďalej >

Havarijní komisári (v angličtine: surveyor) sú znalci, ktorí posudzujú škody z prepravy a škody na tovare. Ich práca je potrebná pokiaľ dôjde k poškodeniu nákladu pri nehode, alebo ak príjemca ohlási škodu z prepravy pri alebo po vykládke.

čítať ďalej >

Erkrath, 07.11.2016 – Europalety sa momentálne tešia veľkej obľube. Avšak v prvom rade upravené vo forme stolov, lavíc a regálov v „industriálnom štýle“. Vo svete dopravy, kde mali palety svoje pôvodné využitie, sa skôr považujú za problém. Prečo je však povesť palety tak zlá?

čítať ďalej >

Pretože je platobná morálka v jednotlivých krajinách značne odlišná, nemožno sa v dopravnom odvetví obísť bez profesionálneho týmu správy pohľadávok.

čítať ďalej >

Od 1. júla 2016 nadobudla vo Francúzku platnosť nová úprava zákona o minimálnej mzde pre zahraničné kamióny na francúzskej pôde. K tejto novej úprave pre Vás TimoCom zostavil 6 najdôležitejších faktov:

čítať ďalej >

Erkrath, 16.06.2016 – Do referenda vo Veľkej Británii o zotrvaní v EÚ zostáva už len jeden týždeň. 23. júna budú Briti hlasovať o otázke, ktorá je osudová pre ostrovy, aj pre zvyšok Európy, a síce, či ich krajina má ako prvý štát dobrovoľne opustiť Európsku úniu. Tesne pred hlasovaním je výsledok referenda nejasný. V prieskumoch sa počty priaznivcov a odporcov takmer zhodujú. Doprava a logistika si stále viac robí starosti.

čítať ďalej >
hore

Súhlasím s používaním cookies na tejto stránke na zobrazenie cieleného obsahu, reklamy a na účely analýzy. Viac informácií