skip navigation
Z logistiky 21.12.2021
5 min.

Nový rok, nové šťastie: 7 tipov pre vstup do úspešného obchodného roka

Premeňte vaše dobré predsavzatia na činy

Skupina ľudí sedí s notebookmi pri jednom stole.

Zdravšie jesť, viac športovať alebo tráviť menej času na mobilnom telefóne. To sú typické novoročné predsavzatia, ktoré pozná asi každý z nás. Pre podnikateľov však okrem osobnej roviny vyvstáva otázka: Čo môžem v novom roku optimalizovať? S nasledujúcimi 7 tipmi nebude vášmu úspešnému vstupu do nového roka už nič stáť v ceste.

Najmä logistika v sebe často skrýva značný potenciál. Rozsiahla a flexibilná ponuka od TIMOCOM preto môže byť kľúčom k úspechu.

Tu sa dozviete viac

1. Obzrite sa za uplynulým rokom

Pre úspešný štart do nového roka je rozumné sa ešte raz obzrieť za tým starým. Analýza úspechov a neúspechov uplynulého obchodného roka môže ukázať, ktoré opatrenia boli prínosné a ktoré nie. Okrem všeobecného rozvoja firmy je dobré sa pozrieť na zmeny v odvetví a zmeny u vašich stálych zákazníkov. Výsledkom bude podrobný obrázok o súčasnej situácii. Tak položíte základný kameň pre váš úspešný štart do nového roka. Tento článok na blogu TIMOCOM vám poskytne vhodné podnety pre optimalizáciu vašich procesov.

2. Stanovte si realistické ciele

Skúsenosti z uplynulých rokov vám pomôžu stanoviť si pevné ciele pre nový rok. Formulujte ich, pokiaľ možno, presne. Uveďme jeden príklad: „Chceme zvýšiť obrat o … %.“ Táto presnosť je dôležitá, pretože neskôr možno len ťažko zistiť, či sa ciele naozaj podarilo dosiahnuť.

Keď budete vychádzať z aktuálnych čísel, pomôže vám to stanoviť si reálne ciele. Okrem toho je dobré venovať pozornosť tomu, aké opatrenia sú nevyhnutné pre dosiahnutie daného cieľa.

3. Sústreďte sa na to, čo je podstatné

Pre úspešnú realizáciu novej stratégie veľmi pomôže sústrediť sa na to podstatné. Otázky ako „Ktorým témam venujem najviac času?“ alebo „Čo posúva moju firmu dopredu?“, vám pomôžu konkretizovať strategické úvahy. Môžete tak odhaliť projekty, ktorých úžitok je malý a nepokračovať v nich. Potom môžete lepšie využiť drahocenné zdroje, ako je čas, rozpočet a personál.

4. Ušetrite čas efektívnymi riešeniami

Vďaka digitalizácii je dnes možné zjednodušiť časovo veľmi náročné pracovné procesy. Na tomto mieste by ste sa mali zamyslieť nad tým, ktoré úlohy môžete rýchlejšie a ľahšie zvládnuť vďaka používaniu softvéru. Trh ponúka celý rad efektívnych aplikácií pre všetky firemné oblasti - od účtovníctva cez nákup až po marketing a personálne oddelenie.

Oberajú vás napríklad časovo náročné prepravné procesy o čas a trpezlivosť? Smart Logistics System od TIMOCOM vám ponúka možnosť riadiť a spravovať prepravné procesy digitálne a používateľsky prívetivo. Používanie faxu a excelu alebo prepínaniu medzi rôznymi programami sa možno vyhnúť vďaka rozhraniu pre Burzu nákladov, Objednávky a Tracking od TIMOCOM.

So Smart Logistics System môžete digitálne a centrálne v jednom systéme robiť všetky kroky, od dohodnutia obchodu cez zadanie objednávky až po realizáciu prepravy. Presvedčte sa najlepšie sami. Vyskúšajte Smart Logistics System a okamžite profitujte z digitálnych aplikácií.

5. Majte prehľad o aktuálnych trendoch

Neustále vznikajú nové megatrendy, ktoré natrvalo menia podobu spoločnosti a ekonomiky. Definuje ich inštitút budúcnosti, centrálne miesto, v ktorom sa zbiehajú výsledky skúmania v oblasti trendov a budúcnosti. Na rozdiel od krátkodobých noviniek zostávajú v platnosti celé desaťročia. K aktuálnym trendom okrem iného patrí téma globalizácie, konektivity a neo-ekológie.

Pretože tieto megatrendy sú veľmi dôležité, mali by sa nimi firmy dostatočne zaoberať. Možno tak identifikovať riziká a výzvy a prispôsobiť im firemnú stratégiu.

6. Optimalizujte vašu prezentáciu na trhu

Môže byť ťažké zistiť, akým spôsobom jedno konkrétne opatrenie ovplyvnilo úspech firmy.

Je dobré sa k jednotlivým opatreniam ešte raz vrátiť: Aké postupy priniesli obzvlášť veľký počet zákazníkov? Čo sa v jednotlivých kampaniach podarilo - čo možno v budúcnosti ešte zlepšiť? Táto analýza vám pomôže načerpať nápady na nové kroky alebo ďalej rozpracovať súčasné opatrenia.

 Zamyslite sa aj nad tým, ako veľmi vašu firmu na trhu vidieť. Lebo zákazníci môžu nakúpiť len vtedy, ak poznajú nejakú firmu alebo ju po krátkom hľadaní nájdu. Nie je tomu tak? Potom sa treba znova zamyslieť nad marketingovými opatreniami a prepracovať ich.

7. Motivujte svojich zamestnancov

Oceňovaní zamestnanci sú šťastní zamestnanci. Ukážte zamestnancom a kolegom, akí dôležití sú pre firmu, posilníte tak tímovú spoluprácu.

Okrem toho je dobré urobiť si čas pre každého jednotlivca zvlášť a spolu sa pozhovárať o práci v minulom roku a dohodnúť si ciele na nový rok. To je rozhodujúci bod, ktorý výrazne zlepšuje pracovné výsledky. Lebo len ak vaši zamestnanci poznajú očakávania, môžu dosiahnuť aj svoje ciele.

Skvele pripravení do nového roka

So správnym prístupom, pozitívnym myslením a správnymi nástrojmi môžete už na začiatku roka nastaviť smerovanie pre úspešný štart do nového obchodného roka.

A nezabudnite na to, že váš najdôležitejší zdroj je čas, preto ho využite efektívne. Používanie digitálnych riešení vám pritom môže pomôcť komprimovať časovo náročné pracovné procesy a vytvoriť tak kapacity pre ďalšie dôležité témy, napr. pre vašu stratégiu, nové prístupy zakladajúce sa na aktuálnych trendoch a pre vašich zamestnancov.

Práve oblasť logistiky skrýva veľký potenciál úspory času. Smart Logistics System od TIMOCOM prispieva k rýchlejšiemu a efektívnemu vybaveniu všetkých prepravných procesov. S TIMOCOM si zachováte kontrolu nad stavom zásielky, objednávky prepráv môžete zadať a digitálne spracovať za pár minút. Vďaka partnerstvu s firmou JITpay máte zasa zaručenú spoľahlivú a bezpečnú platbu.

Urobte prvý krok ešte dnes a vykročte s nezáväzným testom dobre pripravení do nového roka.

Vyskúšajte Smart Logistics System teraz

Ďalšie zaujímavé články:

3 tipy na zabezpečenie prepravných kapacít – staňte sa prednostným zadávateľom

Hrozí logistike vlna insolvencií?

Bezpečnosť v sieti TIMOCOM zaisťuje softvér: Fraud Detection System nepretržite overuje ponuky prepráv a voľných vozidiel

Staňte sa znalcom v odbore

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!

Prihlásenie na odoberanie noviniek

Všetky polia označené '*' sú povinné a musia sa vyplniť.

Odoslaním registrácie potvrdzujete, že súhlasíte s našimi smernicami na ochranu údajov.

Prihlásenie na odoberanie noviniek:


Vaše osobné údaje (e-mailová adresa, meno a priezvisko) budú odovzdané pre zasielanie informácií od TIMOCOM GmbH do databázy SC-Networks GmbH (registračný súd: Okresný súd Mníchov, registračné číslo: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2 v 82319 Starnberg. SC-Networks GmbH sa riadi Spolkovým zákonom o ochrane údajov, ako aj pokynmi TIMOCOM GmbH.

Hore