TIMOCOM 16.10.2023
6

Zákazníci zdieľajú tipy od TIMOCOM: Ako využíva burzu nákladov spoločnosť HTR Logistik

Zákazníci zdieľajú tipy od TIMOCOM: Ako využíva burzu nákladov spoločnosť HTR Logistik

success-story-htr-logistik-v1-900x600px-web

Tím HTR Logistik v čiernych zvrškoch pred vlastným vozovým parkom a kancelárskym kontajnerom

Z malebnej hornošvábskej obce smeruje rodinná firmy HTR Logistik do celej Európy. A pritom to pôvodne nebolo plánované. Prečítajte si príspevok na blogu a dozviete sa, ako sa zo zdanlivej náhody stane úspech – a aké tipy vám môže dať skúsená prepravná firma pri využívaní burzy nákladov.

Medzi zelenými turistickými chodníkmi, potokmi a jazerami prevádzkuje rodina Trappe úspešnú dopravnú firmu. Začali v roku 2008 s prácou z domu a potrebnou dodávkou. Dnes poskytuje HTR Logistik prepravné služby pre približne 50 stálych zákazníkov. „A neustále pribúdajú nové objednávky,“ hovorí dispečer Martin Trappe. Najmä odkedy spoločnosť využíva služieb od TIMOCOM. Na začiatku však nešlo s digitálnou burzou nákladov všetko hladko.
 

Chcete osobnú konzultáciu? Dohodnite si stretnutie ešte dnes priamo v kalendári našich zákazníckych konzultantov a zistite, ako môže TIMOCOM zlepšiť vaše logistické procesy! 

Citróny a limonáda: Od práce z domu k európskej logistike


Preprava ako prostriedok na dosiahnutie cieľa

„Keď ti život dáva citróny, urob z nich limonádu,“ hovorí známe príslovie. Pochádza síce z Ameriky, ale švábski zakladatelia spoločnosti HTR Logistik ho pochopili dokonale: v roku 2007 dostal Hans-Jürgen Trappe, ktorý pracoval v oblasti zabezpečenia kvality v známej automobilovej spoločnosti, príležitosť osamostatniť sa. Išlo o vkladanie elektroniky do prevodových skríň a ich montáž z domu. Pre prácu z domu bolo treba opakovane prepravovať domov na europaletách jednotlivé diely, ako sú kovové skrine a elektronika. Preto sa zaobstaralo vhodné vozidlo. Priamo na palube aj Trappeho manželka. Či už ide o vystavovanie faktúr, alebo o to, sama sadnúť za volant a vyraziť na cestu, pomáha so všetkým, čo je treba. Aj dvaja synovia rodičov podporujú. Spočiatku po vlastnej práci a cez víkendy. Čoskoro sa zapojí takmer celá dedina a usilovne montuje.
 

Prepravné služby ako hlavná činnosť

Potom však prišla globálna finančná kríza roku 2008, veľký prepad a obchod sa takmer zastavil. Trappovci sa však nevzdávajú. „Keďže už sme mali dodávku, chceli sme ju využiť. Najprv sme o prepravné objednávky požiadali starého zamestnávateľa – a potom aj ďalšie firmy v okolí. Takže sem-tam pribudla nejaká paleta navyše,“ pokračuje dispečer. Od okolitých obchodov, výrobcov a obchodníkov prichádza jedna objednávka za druhou. Klientela sa v priebehu rokov rozrastá a s ňou aj objemy prepravnej činnosti. Spoločnosť prekoná krízu a v nasledujúcich rokoch prosperuje. Hovory, ktoré Trappe starší stále vybavuje, nakoniec začnú prevládať. Keď to už nedokáže zvládnuť sám, pripojí sa k podniku úplne najstarší syn Martin Trappe a stará sa o dispozíciu. Spoločnosť okrem iného zásobuje veľkých výrobcov automobilov a prepravuje lešenie a debnenie na rôzne stavby v celej Európe. Podľa Martina Trappeho sa v dôsledku súčasnej krízy aj tu opäť objavujú prepady: „Pred začiatkom vojny na Ukrajine sme mali veľa objednávok na prepravu just-in-time. Potom ich už bolo menej. Výroby sa zastavili, pretože chýbali napríklad káble vyrobené na Ukrajine.“ Napriek tomu sa situáciu darí zvládnuť, pretože vďaka TIMOCOM si spoločnosť našla aj ďalších klientov. Pozitívny podnikateľský prístup sa odráža aj v závere Martina Trappeho: „Keď zostanete sedieť, nič sa nezlepší, musíte vstať a niečo urobiť.“

Jazdy naprázdno ako príležitosť: Rozšírenie podnikania vďaka TIMOCOM

„Raz sme mali ďalšiu typickú prácu cez noc: 1000 km do Maďarska. Avšak jednosmerne,“ hovorí Martin Trappe. Jednu z mnohých. „Ak sa vozidlá vracajú prázdne, je to fatálne,“ dodáva dispečer. Takzvané jednosmerné jazdy alebo jazdy naprázdno sú nielen nepríjemné z finančného hľadiska, ale aj plytvajú zdrojmi. Trappovci sa teda poobzerali po okolí a vyskúšali digitálne platformy, aby našli vhodný náklad na spiatočnú cestu. Časom sú však aj tieto platformy príliš „malé“. Tamojšia ponuka je pre rastúce potreby príliš obmedzená, a tak sa HTR Logistik na základe odporúčaní kolegov z odvetvia rozhodla pre TIMOCOM. Hoci je tu mesačný paušál vyšší ako na menších platformách, oplatilo sa to.

This is an embedded image

„Je úžasné, ako rýchlo môžete u TIMOCOM nájsť vhodné ponuky prepravy a partnerov. Boli sme pozitívne prekvapení,“ hovorí dispečer Martin Trappe z HTR Logistik. 

Zapojilo sa už viac ako 53.000 spoločností! Objavte svoje príležitosti na TIMOCOM Marketplace.


Skúsenosti a zdravý rozum: Tipy na využívanie burzy nákladov

U TIMOCOM nájde prepravná spoločnosť celoeurópske objednávky aj prepravných partnerov. Oblasť podnikania sa tak môže vďaka rozsiahlej sieti neustále rozširovať. Na druhej strane však často prichádzajú zbytočné e-maily od poskytovateľov prepravných služieb. A to aj napriek tomu, že ponuky zverejnené spoločnosťou HTR Logistik sú opísané čo najpodrobnejšie.

 „Mnohí potenciálni dodávatelia sa pýtajú, či je ponuka, ktorú som práve zverejnil, stále aktuálna. Alebo sa pýtajú, či ide o pevný dátum – a tam je napísané, že je to pevný dátum,“ vysvetľuje Martin Trappe. To je často nepríjemné a časovo náročné. Okrem toho sa používa príliš veľa komunikačných kanálov, čo niekedy vedie k chaosu. Na podporu lepšej spolupráce na burze nákladov sa dispečer delí o svoje najlepšie tipy z pohľadu klienta:

Tipy od prepravcu Trappe pre lepšiu spoluprácu na burze nákladov

  1. Prečítajte si ponuky. Ušetrí to čas aj nervy. Odpovede na väčšinu otázok položených inými používateľmi sú už zahrnuté v ponuke, napríklad informácie o pevných termínoch, tonáži atď.
     
  2. Vyhnite sa záplave e-mailov – pracujte štruktúrovanejším spôsobom.
    Martin Trappe používa pre svoje ponuky funkciu Cenové ponuky, pretože e-maily sa môžu stratiť. Takto môže všetky procesy súvisiace s ponukou nákladnej prepravy sledovať centrálne na digitálnom trhu.
  3. Správa objednávok v rámci TIMOCOM. Pre väčší prehľad a efektívnosť.
    Klient môže vytvoriť objednávku prepravy priamo v prostredí TIMOCOM a odoslať ju poskytovateľovi služieb. Ten potom dostane upozornenie prostredníctvom symbolu zvončeka alebo e-mailom (ak je to vopred nastavené). Kliknutím na „Prijať“ je objednávka prepravy právne platná.

 

Otázka prístupu: Prekonanie starých spôsobov myslenia ako najväčšej prekážky

„Práca dispečera je už tak dosť stresujúca a chaotická,“ zhrnul Martin Trappe. Nemá preto zmysel odpovedať na zbytočné e-maily a posielať ďalšie – keď je možné náklad priradiť priamo a automaticky ho previesť do prepravnej objednávky. Digitálne spracovanie šetrí čas, nervy aj peniaze. Navyše, čokoľvek iné by už nezodpovedalo dobe. „Je dôležité vystúpiť z komfortnej zóny a prejsť na digitálne technológie. Potom si uvedomíte, že „starý“ spôsob práce je vlastne dosť ťažkopádny.“ V konečnom dôsledku ide o to, aby ste využili možnosti, ktoré máte, vo svoj prospech. Vďaka tomuto prístupu spoločnosť HTR Logistik vznikla a ten sa osvedčil dodnes.

Získajte s TIMOCOM digitálny booster pre svoje podnikanie v preprave:


Mohlo by vás tiež zaujímať:

5 dôvodov, prečo by ste mali ako prepravná spoločnosť používať burzu nákladov

Výhody burzy nákladov pre priemyselné a obchodné firmy

25 rokov úspory času – rozhovor s najstarším zákazníkom spoločnosti TIMOCOM, firmou Dallmaco

Olga Polasik-Rüffer

Senior Marketing Communications Manager

Staňte sa znalcom v odbore!

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!


Prihlásenie na odoberanie noviniek

Hore