Z logistiky 02.12.2022
4

Ako sa vyhnúť jazdám naprázdno s 5 tipmi od TIMOCOM

„Nájsť objednávky prepráv“

Na rampe stojí nákladné auto s otvorenou zadnou časťou

153,7 milióna zo 408,8 milióna jázd nákladných vozidiel v Nemecku v roku 2021 boli jazdy naprázdno. To je takmer 38 percent. Čísla Spolkového úradu pre nákladnú dopravu dokazujú, že nájsť vhodný náklad a vyhnúť sa tak jazde naprázdno, môže byť napriek aktuálne vysokému počtu ponúk náročné. A práve tu pomôže TIMOCOM so svojím Markeplace. Ten je synonymom optimalizácie vyťaženia a efektívneho používania zdrojov.

„Chcem nájsť prepravy.“ – Mnohí z vás to poznajú a možno aj vy ste si dnes už niečo podobné povedali.

Rôzne možnosti, ako sa vyhnúť jazdám naprázdno a zvýšiť obrat, vám predstavíme v nasledujúcich 5 tipoch.

Poďme spoločne pracovať proti veľkému množstvu nákladných a neekologických jázd naprázdno. Presvedčte sa nezáväzným testom o mnohostrannosti Marketplace od TIMOCOM:

Získať objednávky prepráv: Takto dosiahnete svoj cieľ

38 percent jázd naprázdno v Nemecku. Prekvapilo vás toto číslo alebo odráža vašu realitu? Spoločne môžeme toto vysoké číslo znížiť. S nasledujúcimi 5 tipmi totiž môžete v Marketplace od TIMOCOM dosiahnuť to, že na konci dňa budete mať dohodnutých čo najviac lukratívnych objednávok:

1. Hľadať prepravu

Tovar je vyložený a vy sa nechcete vrátiť naprázdno. Dohodnutá preprava sa nekoná, vaše nákladné vozidlo stojí nevyužité, vy však musíte platiť režijné náklady.

V aplikácii Prepravy, malej časti burzy nákladov od TIMOCOM, môžete filtrovať individuálne podľa prepráv, ktoré môžete prepraviť. Okrem rôznych možností otázok z oblasti relácií máte v rozšírenom filtri hľadania k dispozícii ďalšie spôsoby vyhľadávania. Našli ste zaujímavú ponuku prepravy? Kontaktujte vášho potenciálneho zadávateľa priamo z ponuky prepravy a v aplikácii si hneď spočítajte náklady vašej dopravy.

2. Ponúknuť voľné vozidlo

Je zvláštne, že väčšina dopravcov síce hľadá prepravu, ale svoje voľné vozidlá zväčša neinzeruje. Náročnosť? Rovnako malá ako pri hľadaní prepravy.

Práve v dobe, keď počet prepráv presahuje počet voľných vozidiel, ponuka vášho nákladného vozidla môže pritiahnuť pozornosť - a tým pádom na vás upozorniť ako na kvalifikovaného dopravcu. Kde môžete naložiť, kam môžete ísť, čo môžete prepraviť atď. - ponúknite to. Vždy majte na pamäti: Aj zasielatelia používajú burzu nákladov, aby pre svoje tovary našli prepravcov a zvládli tak nedostatok vodičov. Budú určite vďační, keď nájdu vhodné vozidlo. Prečo nie práve to vaše?

3. Vyhľadať dokládku

„Vlastne už mám dosť, ale dezert sa ešte vojde.“ – Tak alebo podobne by sa dala opísať téma „dokládky“. Už ste naložili hlavnú prepravu, ale na ložnej ploche ešte ostáva trochu miesta.

Či už spontánne alebo opakovane - medzi ponukami prepráv v Marketplace od TIMOCOM nájdete nielen kompletné, ale aj jednotlivé náklady, ktoré môžete vziať ako dokládku. V tom prípade postupujete úplne rovnako ako pri bežnom vyhľadávaní prepráv. Rozdiel je v tom, že trasa je už stanovená podľa hlavnej prepravy. Využite rastúci dopyt po individualizácii výrobkov. V dôsledku zmenených potrieb zákazníkov a silne kolísajúceho spotrebného správania sa množstvo tovaru neustále zmenšuje. Profitujte z toho - naplňte váš ložný priestor a zvýšte obrat.

4. Propagujte vaše služby

Viac ako 50.000 overených firiem tvorí sieť v Marketplace od TIMOCOM. Vybudujte si vašu vlastnú sieť z týchto firiem. Ako? Stačí len zopár kliknutí v Marketplace od TIMOCOM.

Ak vás vaši zákazníci ohodnotia dobre, už len to priláka ďalších objednávateľov. Môžete však ísť nad rámec tohto štandardu a vaše služby predstaviť vo vašom firemnom profile. Okrem kontaktných údajov tam môžete nahrať často používané dokumenty, ktoré potom pri uzatváraní obchodov nemusíte posielať znovu. Ďalej je tu možné uviesť informácie o vašom vozovom parku, reláciách a prepravovanom tovare. Pomocou funkcie vyhľadávania v profiloch ste potom navrhovaní ako partneri. Ukážte, čo dokážete - propagujte vaše podnikanie priamo v Marketplace!

5. Používajte výberové konania

Stále dokola jazdy naprázdno, stále dokola hľadanie nákladu. Kto na to nemá náladu, tomu budú vyhovovať pravidelné prepravy pre stálych zákazníkov. Určite už tušíte, že aj na to sa v Marketplace od TIMOCOM niečo nájde.

V aplikácii Výberové konania máte možnosť uzatvárať dlhodobejšie kontrakty. Tak zadávatelia, ako aj špedície a prepravcovia tu zadávajú svoje pravidelné prepravy, pre ktorých hľadajú dodávateľov. Aj prepravcovia? Áno, pretože sa môže stať, že z rôznych dôvodov vznikajú previsy prepráv - a to aj pravidelne. Výberové konania filtrujete na podobnom princípe ako ponuky prepráv, potom odovzdáte ponuku. Firma, ktorá zadala výberové konanie, si na konci zvolí dodávateľa. Ktovie, možno aj vy budete mať už čoskoro fixného zadávateľa, s ktorým budete môcť zaplniť časť vašich jázd naprázdno.

Zmeniť zvyklosti, chopiť sa iniciatívy, vyťažiť voľné vozidlá

 

Ako vidíte, existuje mnoho možností, ako sa vyhnúť jazdám naprázdno, a je vždy vhodné mať Marketplace od TIMOCOM ako eso v rukáve. Rozhodujúce je nečakať na zákazky, pretože dopravcov je veľa.

Ak budete

  • nielen hľadať, ale aj inzerovať,
  • spoľahliví, a nazbierate kladné hodnotenia,
  • dobre prezentovať vašu firmu v sieti TIMOCOM a
  • v ideálnom prípade poskytovať maximálnu transparentnosť, napr. pomocou GPS trackingu alebo sledovania zásielky,

potom ste na veľmi dobrej ceste k optimalizácii vyťaženia.

Poďme spoločne pracovať proti veľkému množstvu nákladných a neekologických jázd naprázdno. Presvedčte sa nezáväzným testom o mnohostrannosti Marketplace od TIMOCOM:

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Digitálna logistika jednoducho a rýchlo! Ako môže firma profitovať z digitálnej logistiky

TIMOCOM Pomoc pri rozbehu: Takto získate zákazky!

Čo sa skrýva za úspechom burzy nákladov od TIMOCOM, nie je žiadne tajomstvo

Staňte sa znalcom v odbore!

Nechajte si pravidelne posielať relevantné články, dôležité odborné príspevky a exkluzívne správy pre používateľov!


Prihlásenie na odoberanie noviniek

Hore