skip navigation
07.06.2021

Kečupový efekt dostihol európsku logistiku

Kečupový efekt dostihol európsku logistiku Následky blokády Suezského prieplavu: Viac ako 1 milión prepráv čaká na nákladné vozidlo

Dopravný barometer ukazuje vysoký objem prepráv v Európe

Erkrath, 01.06.2021 – Najprv koronavírus, potom brexit, potom blokáda Suezského prieplavu - počas niekoľkých mesiacov sa európska logistika opakovane ocitla pod tlakom. FreightTech spoločnosť TIMOCOM dnes oznámila, že niekoľko po sebe idúcich dňoch zaznamenala pre nákladné vozidlá viac ako milión ponúk prepráv, ktoré treba naliehavo odbaviť. Firma očakáva, že situácia sa bude v nasledujúcich týždňoch ďalej vyostrovať a  všetkým dopravcom odporúča, aby sa čo najrýchlejšie zapojili do digitálnych búrz prepráv.

„Teraz musíme urobiť všetko pre to, aby sme sa vyhli jazdám naprázdno a poskytli všetky dostupné kapacity na zvládnutie veľkého objemu prepráv. V tom môžu pomôcť burzy nákladov.“ Gunnar Gburek, hovorca spoločnosti TIMOCOM
zdieľať na:

Tlak na európsku cestnú nákladnú dopravu je aj naďalej zvýšený

Medzinárodný obchod už mnoho mesiacov znova beží na plné obrátky. S haváriou lode Ever Given v Suezskom prieplave sa pred zhruba dvoma mesiacmi uviedol do pohybu takzvaný kečupový efekt, ktorý sa teraz prelial na nadväzujúcu dopravu v zázemí prístavov. Obrovský nedostatok zdrojov panuje najmä vo vnútrozemskej lodnej a železničnej doprave, čo ďalej zvyšuje tlak na európsku cestnú nákladnú dopravu. Hromadenie nákladov na prekladiskách spôsobuje neustále meškania. Následkom toho dochádza čoraz častejšie k jazdám naprázdno. Masívny nedostatok prepravných kapacít má takmer plošný dosah na celú priemyselnú výrobu a obchod.

„Bolo jasné, že obrovskú masu tovarov, ktorá bola následkom nehody v Suezskom prieplave zrazu vrhnutá do európskych prístavov, nebude možné rýchlo odviezť. Aj dopravné kapacity v zázemí boli už od začiatku obmedzené. S týmto vývojom sme počítali a vychádzame z toho, že aj v nasledujúcich týždňoch to bude ovplyvňovať dostupnosť prepravných kapacít v Európe,“ komentuje situáciu v cestnej nákladnej doprave Gunnar Gburek, hovorca spoločnosti TIMOCOM. „Teraz musíme urobiť všetko pre to, aby sme sa vyhli jazdám naprázdno a poskytli všetky dostupné kapacity na zvládnutie veľkého objemu prepráv. V tom môžu pomôcť burzy nákladov.“

Aktuálna situácia

Prvý štvrťrok 2021 prekročil podľa dopravného barometra od TIMOCOM hodnotu predošlého roka o 58 percent. Počas tohto obdobia sa v porovnaní s prvým štvrťrokom 2020 zadalo o 10 mil. ponúk prepráv viac. Práve v Nemecku, Poľsku a Francúzsku sa vnútrozemská doprava rozvíjala exponenciálne, v neposlednom rade následkom zmieneného konzumného správania počas pandémie: Namiesto voľnočasových ponúk, zájazdov a ďalších služieb ľudia investujú do konzumných tovarov, ktoré často pochádzajú z Ázie. Dopravný barometer aktuálne ukazuje pre všetky tieto tri trhy rovnakú tendenciu výrazného previsu prepráv v porovnaní s dostupnými voľnými vozidlami.

 

O TIMOCOM a dopravnom barometri

Pomocou dopravného barometra analyzuje FreightTech spoločnosť TIMOCOM od roku 2009 v 46 európskych krajinách vývoj ponuky a dopytu prepráv na burze nákladov, ktorá je súčasťou Smart Logistics System. Viac ako 135.000 používateľov generuje denne až 800.000 medzinárodných ponúk prepráv a voľných vozidiel. Systém pomáha viac ako 45.000 zákazníkom TIMOCOM dosiahnuť ich logistické ciele rýchlejšie, bezpečnejšie a jednoduchšie.

Hore